10.00 uur:  Catharinakerk, Brink
Voorganger: Ds. S. van Dijk
Organist: Ad van Nes

Sybrand van Dijk schreef er dit over:

Bevrijdingsdag.Vrijheid deel je met elkaar
En een indringende lezing uit het Johannesevangelie. Vooral de zin "wie zijn leven inzet voor zijn vrienden" blijft bij mij hangen. Vrienden is daarbij niet een besloten club, maar een beweging: iedereen wordt gezocht om vriend te worden. Daarvoor heeft Jezus zich ingezet.

Dit staat haaks op wat we nu in ons eigen land zien. Er wordt een coalitie gesmeed die gestoeld is op het beperken van alles voor een kleine kring. Voor "ons volk", "onze mensen", "voor mij". Een opportunisme, waarbij de ander niet in tel is. Die politiek komt voort uit een geestelijke ligging van de Nederlanders: blijkbaar is dit wat "men" vindt. Iets is pas goed, als het goed voor mij is.

In het licht van Jezus' woorden is dat echter geen vrijheid, maar juist een gevangenschap. Gevangenschap in jezelf en je eigen begeerte. Ware vrijheid is: de innerlijke ruimte hebben om je voor een ander in te zetten.

collectezak Collecte: 1. Kerk in Actie: Oekraïne 2. Eigen Gemeente

U kunt ook geld overmaken op NL32 RABO 0399 4027 99
t.n.v. Diaconie PG te Roden-RoderwoldeQR Code Rabobank tem 11 januari 2026

Betalen via de QR code aanbevolen.
Het bedrag kan aangepast worden. Graag het doel vermelden waaraan u dit wilt besteden.

Kindernevendienst: Info: Annelies van Buuren-Vonk

Oppas voor baby's en peuters: alleen bij bijzondere vieringen en feestdagen:
Info: Herma Prins, e-mail>>>

Als de orde van dienst bekend is, kun je die hier inzien: Zie liturgie

Volg ons

Afb. facebook