Maart 2008: Foto’s en informatie gekregen van mevrouw Rens Kloppenburg:
Enkele gegevens bij de foto’s(Klik op de foto's voor vergroting)
de heren, Tettey en Boateng met Ds. B. Jager
Delegatie uit Ghana 1980In 1980 bezocht een delegatie uit Ghana de classis Assen.

De Raad voor de zending in Oegstgeest (M. Verkade) had dit georganiseerd.
Twee van de heren, Tettey en Boateng zijn ongeveer een week in Roden geweest.

Ds. B. Jager
Ze bezochten op zondag de kerkdienst, onder leiding van Ds. B. Jager, en deden mee aan allerlei kerkenwerk, zoals huisbezoek, gesprekskringen, vergaderingen enz. Leerzaam voor de beide heren, maar vooral ook voor de gemeente van Roden.

De diaconie heeft nog jaren het contact met Ghana hierover onderhouden. Met Pasen en Kerst werden over en weer kaarten met groeten gestuurd.

Charlotte, de dochter van Tettey 1996
Omdat de beide heren bij ons aan de Molenweg logeerden, ontstond er een speciale band in de vorm van briefwisseling. Zo ontvingen wij in 1996 nog een foto van Charlotte, de dochter van Tettey. In 2004 is er een eind aan gekomen. Onze brieven werden niet meer beantwoord.
We bewaren goede herinneringen aan deze tijd en bezitten een grote stapel brieven en geschriften.
Rens Kloppenburg.

Rens in 1990 als gids voor gehandicapten in de Catharinakerk

Deze foto is in 1990 genomen, waarbij ik optrad als gids tijdens een bezoek van een groep gehandicapten, die graag meer wilden zien en weten van de kerk in Roden.
Dit gebeurt nog regelmatig; dankbaar en leuk werk. Dat is ook kerkzijn.
Rens Kloppenburg.