Voordeel
Een extra duit in het zakje met een voordeel voor u en voor de kerk?
Misschien kan het bonnenfonds u een handje helpen…

bonnenfondsBonnenfonds collecten
Giften aan kerken, collectes, donaties aan instellingen die het algemeen nut beogen, kunnen voor de belastingdienst op uw inkomen in mindering worden gebracht, voor zover het totaal ervan uitkomt boven een bepaald drempelbedrag. Dit betekent dat de fiscus wil meebetalen aan uw uitgaven voor goede doelen.

De besparing hierdoor kan, afhankelijk van de hoogte van uw inkomen, oplopen van 30 tot 50 % van de totaal door u gedane giften. Een voorwaarde is wel dat u die uitgaven schriftelijk kunt aantonen, b.v. door middel van bankafschriften.

Om hieraan tegemoet te komen heeft de Protestantse Gemeente het Bonnenfonds ingesteld. Bij dit fonds kunt u door middel van een bank of giro-overschrijving collectebonnen bestellen. Het bankafschrift is hierbij uw betalingsbewijs voor de fiscus.

* U hebt de keuze uit bonnen van € 0,50, € 1.- en € 2,50.
* De bonnen zijn verkrijgbaar in vellen van 20 stuks.
* U kunt de bonnen bestellen door het benodigde bedrag voor een aantal volle vellen over te maken op onderstaande bankrekening onder vermelding van:
a. Het aantal vellen met de door u gekozen bonwaarde[n].
b. Uw postcode en adres.

NB: Aangezien de bank standaard alleen de naam van de afzender op het dagafschrift vermeldt en niet diens adres, is het zonder deze extra aanduiding vaak erg moeilijk om na te gaan waar de bonnen moeten worden bezorgd.
We streven ernaar om, zodra een overschrijving binnen is, de bonnen binnen veertien dagen bij u thuis te bezorgen.

Voor meer informatie kunt u terecht bij:

Bankrekening NL82 RABO 0355865874 t.n.v. Collectebonnen Prot. Gem. te Roden-Roderwolde