Vanuit kinderen krijgen kledingde ZWO (Artikel uit Kerknieuws van ds. Walter Meijles)
Op vrijdag 16 juni mochten we als ZWO een twintigtal gasten verwelkomen om de maaltijd mee te delen. Het geld is voor het project van eerwaarde Petru in Ulmu te Moldavië, dat we nu en volgend seizoen financieel ondersteunen. Geregeld krijgen we foto’s om te tonen wat hij zoal doet met dat geld.

Voor kansarme kinderen uit de omgeving en alleenstaande ouderen wordt veel gedaan. Deze keer konden de kinderen zomeruitjes doen: naar een zwemparadijs en een toneelvoorstelling. Daarnaast kregen ze nieuwe kleding voor het komende schooljaar, want daar werken ze met schooluniformen. Bij deze kunt u een blik mee werpen in dat verre land, zie foto's

Bericht van de ZWO
Zoals u (wellicht) weet hebben we het afgelopen jaar het werk van father Petru in Ulmu, Moldavie gesponsord. Regelmatig hebben we u daarover bericht. Via het programma Petrus in het land, hebt u misschien gezien wat deze pastor voor zijn gemeenschap doet. Omdat we als kerk in Roden zijn werk erg belangrijk vinden, heeft de Kerkenraad besloten om deze pastor 5 jaar met een bedrag van €4000,00 per jaar te blijven sponsoren. Dit is niet genoeg voor al de kosten die hij maakt, maar wel een flinke basis. Wij hopen dat andere sponsoren hem verder zullen helpen met  het overige geld dat hij nodig heeft. De ZWO-commissie zal de komende jaren regelmatig acties houden om dit geld zoveel mogelijk bij elkaar te brengen.Vindt u het werk van father Petru ook erg belangrijk en wilt u hem verder helpen dan kunt u bijdragen  via de rekening van de diaconie: NL 39RABO 1262879698 t.n.v. Diaconie Protestantse kerk Roden onder vermelding van Moldavie.
Dea Smith

Afb. facebook