StilteplekOdHmet gedenkstenen De gedenkhoek in Op de Helte is gereed! De naamstenen worden eerdaags up to date gebracht.
Op de planken liggen de naamstenen voor alle overledenen, hand-geschreven op vuistgrote zwerfstenen uit het Drentse zand. Iedere overledene die afgekondigd is tijdens een kerkelijk jaar, krijgt voortaan een naamsteen.
Deze naamstenen worden met de kaars uitgereikt aan de nabestaanden na de dienst op de laatste zondag van het kerkelijk jaar.

KaarsenstanderOpdeHelte nieuw aug.2021

Nieuw kaarsenmeubel augustus 2021
Nieuwe aankleding van de stilteplek in de Catharinakerk (foto rechts), mooi passend bij het liturgisch meubilair dat door Frans Caljouw werd gemaakt. Het ontwerp is van Anne Jongsma en Jan Harm Snippe heeft het met vaardige hand uitgevoerd.

Achter het scherm kan even rustig gezeten worden, want er komen stoelen. De bovenzijde is met spijlen opengewerkt, zodat de planken wel zichtbaar blijven. Op de laatste zondag van het kerkelijk Jaar is dit scherm weg.

StilteplekOdHmet schermDe naamstenen verzamelen we op één plek, namelijk in Op de Helte.
De stiltehoek van de Catharinakerk blijft gewoon zoals zij nu is.
Zie stilteplek Catharinakerk>>>

Op de foto ziet u wie meegewerkt hebben:

medewerkers stilteplekTineke van de Taakgroep Vieren (naamstenen schrijven), Jannie (naamstenen schrijven), ikzelf (idee en ontwerp) Hetty (glas-in-lood), Anne (ontwerp en projectlei-ding), Frans (stenen, scherm) en Franco, uitwisselingsstudent uit Argentinië (scherm).
Dat de nieuwe hoek mensen mag helpen bij troost te vinden in tijden van heimwee en verdriet.
ds. Walter Meijles

Volg ons