Inmiddels is voor het vijfde jaar het Rondje om de Brink begonnen. Deze culturele activiteit staat als zeer goed te boek. Kinderen van allerlei scholen binnen en buiten Roden maken een rondgang langs de vier historische plekken rondom de Brink. De Catharinakerk hoort daarbij.

In een klein half uurtje wordt de kinderen verteld over de geschiedenis, maar eveneens over de huidige praktijk van ons als kerk. Deze rondleidingen verzorg ik om de beurt met Coby Dijkman. Zij is eveneens rondleider voor Stichting Hinsz-orgel. Voor veel kinderen is het een eerste keer in een kerk. Ze zijn vaak erg onder de indruk. Dit seizoen lopen een lokale politicus en journalist van De Krant een keertje mee.

In het verlengde van deze contacten was ik aanwezig bij een evaluatie en brainstorm van de organisaties die meedoen. Dat leverde weer mooie contacten op voor samenwerking in het dorp. Dat soort dingen moet groeien en er moet een juist moment komen voor een idee. Goede kans dat we zo vaker en meer in het dorp kunnen samenwerken.
Ds. Walter Meijles

Afb. facebook