Afb.Het goede levenWe zijn op een feestelijke manier van start gegaan. De kerkzaal was versierd met vlaggetjes en er stonden extra stoelen klaar, uitnodigend, maar met voldoende ruimte ertussen. Er was koffie en bijna alle stoelen waren bezet toen de dienst begon. Ontroerend klonk het eerste lied, gezongen door onze predikanten Walter en Sybrand ‘Wees welkom in ’t weeshuis voor dwalende schapen’.....
Wandeling van Alie Wandeling van Zwanet / 'Schatbegraven' van Gerard  / Alle foto's van Han

Onze nieuwe gezins- en opbouwwerker Jannie Boonstra werd ingezegend en zij stelde zich voor. Ze beantwoordde enkele vragen en werd van harte welkom geheten en sterkte gewenst bij haar komende taak. We zullen zeker meer van haar horen.
Genoten is van het zingen van de cantorij, in het bijzonder van het lied ‘Veni Lumen’. Wat klonk het piano spel van Arjan en het spelen op de dwarsfluit van Monique prachtig.
De vertelling door Sybrand bij de schriftlezing was heel bijzonder met een filmclip op de achtergrond. We zagen hoe iemand een ‘schat’ vond in een akker en hoe daarmee werd omgegaan. Een bekend verhaal en in de ‘overdenking’ kwam dit onderwerp terug, maar wel op een indringende manier gebracht door Sybrand, Walter en Jannie.
Dankzij Annieke en Peter kon alles gevolgd worden op het scherm en ook thuis kon de dienst live meebeleefd worden. Een paar foto’s waren binnengekomen van kijkers thuis, die we tijdens de dienst hebben laten zien. Nog even weer terugkijken? Klik op deze link
Na de viering volgde een gevarieerd programma. Het was mooi weer en er kon ook buiten worden koffiegedronken.
Daarna vormden zich groepen voor de verschillende activiteiten.
Er is een ‘schat’ begraven bij de Catharinakerk, heel toepasselijk bij het thema ‘Wat maakt het leven goed?’ en in het voorjaar gaan we het resultaat zien. Lezers van dit stukje begrijpen vast wat hiervan de bedoeling is.
Pubquiz PKN 002Voor het meedoen aan de kerkquiz (pubquiz) was veel belangstelling, ook thuis kon men online meedoen. Misschien is het door meerderen geprobeerd, maar van één echtpaar, Jan en Ellen Rusch, kwam het resultaat per e-mail door en laat dit nu net het hoogste aantal goede antwoorden zijn: Totaal 28 punten. Voor dit echtpaar dus de hoofdprijs, een fles champagne. Gefeliciteerd!
(Klik op de foto voor een vergroting)
Walter en Jelle hadden 27 punten genoteerd, daarna kwam Tineke (de Kleine) met 26 punten en vervolgens een aantal met 25½ enz. Heel knap, want er waren pittige vragen bij van de veertig, opgesteld door Gerard Waninge.
Er zijn ‘wijsheden’ op tegeltjes gemaakt en er werd tijdens een wandeling een ‘boom opgezet’ over ‘het goede leven’. Tijdens de lunch werd uitgebreid nagepraat en veel foto’s zijn gemaakt tijdens de viering en van de activiteiten. De link naar alle foto's en bijdragen staan bovenaan dit artikel.
We verwachten dat door deze startzondag iedereen extra is gemotiveerd om aan de vele activiteiten mee te doen in de komende tijd, zij het aangepast. Let op de actuele bijeenkomsten die worden vermeld vóór de vieringen op zondag, op onze website en in Kerknieuws. En natuurlijk in het overzichtelijk Activiteitenboekje.
Bedankt kerkenraad en alle medewerkers, maar vooral ook de kosters voor al het werk dat is gedaan om deze mooie startzondag te realiseren.
Tenslotte: "Wat maakt het leven goed?", nou het vieren van zo'n zondag bijvoorbeeld!
Namens de webmasters, Zwanny Kamp