orgel ingepakt1De laatste informatie over de verbouwing en modernisering van de Catharinakerk: Door enkele tegenslagen in de uitvoering wordt de oplevering van het geheel later dan oorspronkelijk gepland....

Hierbij een klein fotoverslag van wat in de afgelopen tijd is gerealiseerd. Midden februari bent U allemaal welkom om te zien wat er gedaan is. Anne Jongsma
1.tegelvloer2.preekstoel3.verlichting
4.toiletten5.orgel6.kroonluchter

Verslag van de werkzaamheden van het begin
Op maandag 22 augustus 2016 zijn we gestart met de modernisering van de Catharinakerk. Vroeg in de morgen zijn we gestart met het ontruimen van de kerkzaal en de waardevolle dingen naar De Deel te brengen en alle stoelen bij elkaar te verzamelen... Heel veel stoelen hebben een goede bestemming gekregen. Wat wel opviel dat er veel kauwgum onder aan de stoelen zat, er zullen nu vast wel mensen zijn die denken: “O, dan was die plak van mij er ook bij”

orgel ingepakt2Het echte werk begon met het bouwen van steigers rondom het Hinzorgel, dat moest worden ingepakt , om het te beschermen tegen stof dat in het orgel kan doordringen, want waar gewerkt wordt komt stof vrij . Aan het inpakken is drie dagen gewerkt. Het hele werk hebben we door orgelbouwer, Bakker en Timmenga, uit Leeuwarden,laten adviseren en controleren.
Op de foto ziet U het ingepakte orgel.

BankOp de volgende foto ziet U de “Douwesbank“, deze is gelift en hangt aan de balken, stond in de weg want ook hier moet ontgraven worden voor de nieuwe vloer met vloerverwarming. De onderkant en achterkant van de bank zien er niet geweldig uit en zullen gerestaureerd moeten worden.

Zerk

Verder ziet u een foto van een opgenomen “Zerk“, deze zerken, want er zijn zes, worden schoongemaakt en later terug geplaatst in de nieuwe tegelvloer.

Dit was het eerste verslag van wat we in “de Catharinakerk“ aan het doen zijn.
Ik hoop U regelmatig op de hoogte te houden in Kerknieuws en deze site van de vorderingen van het werk.
Anne Jongsma. Vervolg pagina 2